Nyårsafton 2011

Hej sötnosar!
Sitter just nu och fixar i ordning mig lite smått inför ikväll med ansiktsmask, rakning osv. Ska snart hoppa in i duschen och sen därefter fixa i ordning mig med sminket, håret och allt det där. Därefter hoppar jag på bussen som går 17.17 in till Nässjö där jag ska va hela kvällen med min älskade pojkvän. woopwoop


Ny header

Gone with the old and in with the new! Kände att det va dags att byta till en mer "Nyårs liknande header" istället för den som jag hade till julen. Och eftersom den är nygjord, så vill jag gärna ha lite "creds" ifrån er. Så vad tycker ni om den nya headern? puss


Länkbyte: Daniela


Klicka på bilden för att komma till den här söta tjejens braiga blogg!

- Vill du också ha ett länkbyte? Har du mellan 50-200 besökare, så är det bara att slänga in en kommentar så fixar vi ett länkbyte mellan våra bloggar.

I want this so badly

... Ett supersnyggt linne med min älskade Lil Wayne på. Kostar endast 349kr + fri frakt, så det är inte så jätte dyrt btw! Är det någon utav er läsare som har detta linne? Vad tycker ni om den isf, skön? eheheh


Chillar, själva?

Hej sötisar!
Blev precis klar med mitt rum nu, så alla möbler och annat onödigt är inne på rummet. Måste säga att jag blev så sjukt nöjd och kan inte tacka min pappa tillräckligt för detta. whoopwoop. (Ni som vill se bild på rummet kan klicka här!)

Just nu efter allt "arbete" så sitter jag i min säng och chillar som bara den i min one piece. fett awsm en fredags kväll. Måste även påpeka att jag saknar min älskling fett mycket, tough life. Hoppas ni har en lika bra kväll iaf. puss


Länkbyten #4


Klicka på bilden för att komma till den här grymma tjejens blogg!


Klicka på bilden för att komma till den här söta tjejens blogg!


Klicka på bilden för att komma till den här grymma bloggen!


Klicka på bilden för att komma till den här söta tjejens otroligt grymma blogg!

- Vill du också ha ett länkbyte? Har du mellan 50-200 besökare, så är det bara att slänga in en kommentar så fixar vi ett länkbyte mellan våra bloggar.

A part of my new room, like it? fuck yäh


Torr hy under vintern?

Vilka är de bästa knepen mot torr hy under vintern?
Huden blir extra känslig för temperaturväxlingar mellan den torra luften inomhus och kalla luften utomhus. Detta gör att huden reagerar med att bli torrare än vanligt. Ett bra tips är att ge huden mer näring och fukt vilket kan skydda och hjälpa. På dagen gillar jag Decléor Nutridivine Ultra Cocooning Cream på dagen. Det är en väldigt närande, skyddande creme som ger extra skydd mot kyla och stora temperatursvängningar. Även Decléor Aromessence Angélique Nourishing Serum är bra för att skydda torr hud. På natten rekommenderar jagDecléor Aromessence Angélique Night Balm för riktiga vintertorrisar.
Räcker det att man smörjer in huden på morgonen?
Man ska smörja både på morgon och kvällen. Dagcremen har effekten att skydda och återfukta medan en nattcreme ger huden näring och verkar återuppbyggande. Huden återhämtar sig som mest mellan kl 01-06 på natten.
Ska man låta bli att tvätta ansiktet på morgonen under vinterhalvåret?
Helst ska man undvika att tvätta ansiktet på morgonen men det beror på vilken hudtyp du har. Har man en torr eller känslig hud kan man använda ansiktsvatten på en bomullstuss och fukta huden lätt för att sedan smörja med en fetare creme.
Vad gör man åt nariga läppar?
Genom att använda en peeling för läpparna kan man få bort fnasigheten, tex Lip Blooming Scrub från Comfort Zone. Vill du ha en grövre peeling så har Clarins en bra peeling som heter Extra-Firming Lip & Contour Exfoliator.
För att få mjuka läppar kan du även behövs smörja dem. Då rekommenderar jag att du undviker cerat som innehåller mineraloljor eftersom de lägger sig på ytan och täpper till. Välj istället Sacred Nature Lipbalm från Comfort zone med buritiolja och sheasmör som både mjukgör och skyddar. Nannic 3D Miracle Lips innehåller även spf 15 som skyddar mot solens UVA- och UVB-strålar.
Vad är viktigast under vintern, fett eller fukt?
Fett och fukt är lika viktigt, men även här beror det på vad du har för hudtyp och behov. En torr hud behöver både fett och fukt. Men eftersom en fet hud redan själv producerar mycket fett behöver den mest fukt.
För att tillföra huden fukt är det bra att lägga en mask 2-3 gånger i veckan. Murad Hydrating Gel Mask  passar alla hudtyper och är en vårdande ansiktsmask som binder fukten i huden.
Hur hittar jag rätt produkter för min hud?
Genom att vända dig till en duktig hudterapeut som gör en hudanalys för att sedan rekommendera rätt produkter för din hudtyp.
Vilka är de bästa knepen mot torr hy under vintern?
Huden blir extra känslig för temperaturväxlingar mellan den torra luften inomhus och kalla luften utomhus. Detta gör att huden reagerar med att bli torrare än vanligt. Ett bra tips är att ge huden mer näring och fukt vilket kan skydda och hjälpa. På dagen gillar jag Decléor Nutridivine Ultra Cocooning Cream på dagen.

Det är en väldigt närande, skyddande creme som ger extra skydd mot kyla och stora temperatursvängningar. Även Decléor Aromessence Angélique Nourishing Serum är bra för att skydda torr hud. På natten rekommenderar jag Decléor Aromessence Angélique Night Balm för riktiga vintertorrisar.

Räcker det att man smörjer in huden på morgonen?
Man ska smörja både på morgon och kvällen. Dagcremen har effekten att skydda och återfukta medan en nattcreme ger huden näring och verkar återuppbyggande. Huden återhämtar sig som mest mellan kl 01-06 på natten.

Ska man låta bli att tvätta ansiktet på morgonen under vinterhalvåret?
Helst ska man undvika att tvätta ansiktet på morgonen men det beror på vilken hudtyp du har. Har man en torr eller känslig hud kan man använda ansiktsvatten på en bomullstuss och fukta huden lätt för att sedan smörja med en fetare creme.

Vad gör man åt "nariga" läppar?
Genom att använda en peeling för läpparna kan man få bort fnasigheten, tex Lip Blooming Scrub från Comfort Zone. Vill du ha en grövre peeling så har Clarins en bra peeling som heter Extra-Firming Lip & Contour Exfoliator.
För att få mjuka läppar kan du även behövs smörja dem.

Då rekommenderar jag att du undviker cerat som innehåller mineraloljor eftersom de lägger sig på ytan och täpper till. Välj istället Sacred Nature Lipbalm från Comfort zone med buritiolja och sheasmör som både mjukgör och skyddar. Nannic 3D Miracle Lips innehåller även spf 15 som skyddar mot solens UVA- och UVB-strålar.

Vad är viktigast under vintern, fett eller fukt?
Fett och fukt är lika viktigt, men även här beror det på vad du har för hudtyp och behov. En torr hud behöver både fett och fukt. Men eftersom en fet hud redan själv producerar mycket fett behöver den mest fukt.
För att tillföra huden fukt är det bra att lägga en mask 2-3 gånger i veckan. Murad Hydrating Gel Mask passar alla hudtyper och är en vårdande ansiktsmask som binder fukten i huden.

Hur hittar jag rätt produkter för min hud?
Genom att vända dig till en duktig hudterapeut som gör en hudanalys för att sedan rekommendera rätt produkter för din hudtyp.



Godmorgon

Godmorgon sötisar!
Vaknade för ett bra tag sen och tog just nu ett "break" ifrån att fixa klart i mitt nya rum som förövrigt är helt jävla najs. Pappa har gjort ett fett bra jobb med det! Slänger ut några bilder på rummet senare. Idag händer det inte så mycket mer än att fortsätta med det jag gör, vi får även besök lite senare av min riktiga farmor och låtsas farfar som vi inte träffat på flera år pga. en sak.

Jo juste, kan även passa på att be om ursäkt för en urusel uppdatering. Men så är det när man är upptagen med sin pojkvän, heheh. Men nu måste jag fortsätta med rummet. puss



Drar till Ullared

Hej babes!
Har verkligen inte haft tid att uppdatera de här senaste dagarna och idag blir uppdateringen inte bättre. Drar nämligen till Ullared och shoppar hela dagen. Dock blir det fett med uppdatering när jag kommer hem sen! puss



Hemkommen från Felix

Hej sötisar, igen!
Kom precis hem ifrån världens bästa pojkvän där jag spenderat natten tillsammans med han och några utav hans vänner. Blev en fetkväll och slutade med att Felix blev helt bäng. Somnade tidigt som fan, runt halv 1 tiden och vaknade vid halv 10 tiden för er som vill veta, eheheh. Alltså, för att göra det lättare så va kvällen perfekt! 

Blev en snabb uppdatering då vi har gäster som jag måste gå och va sociala mot. Vi hörs senare, puss.

- Intresserad av en gratis design? Klicka här!


You're my lifesaver

Hej sötisar!
Förlåt för en rättså seg uppdatering på bloggen, men eftersom det har varit jul så har jag varit upptagen med allt firande jao. Kan slänga upp lite vad det va jag fick: (bilder kommer lite senare typ)

- Dator
- Halsduk
- 600kr
- Saker till rummet
- Presentkort
- Smink
- Duschtvål och deo

Kan inget annat mer att säga att jag blev väldigt nöjd över sakerna. Dock lite bitter för att jag fortfarande inte fått en bokningstid för navelpiercing. Men whocare?! Jag har en läpp piercing och ska fixa navelpiercing själv. woopwoop.

Men nu kan måste jag fixa i ordning mig lite innan jag drar vidare till bästa, söta, underbaraste pojkvännen och har det gött. Ahjuste så uppdateringen ikväll kommer inte ligga på topp iaf. hihihih puss

Gratis bloggdesign?



Nya saker börjar hända

Tja babes!
Håller på att ladda ner Adobe Photoshop CS5.1 och när nerladdningen är klar så kommer det hända feta grejer på bloggen. Som ni kanske lagt märke till så är designen ändrad lite och snart kommer headern upp. Så håll era ögon öppna! puss



God Jul, Merry Christmas, Feliz Navidad

GOD JUL ALLESAMMANS!
Hoppas ni får en lika bra julafton som jag själv haft det tillsammans med min familj och morfar. Mer uppdatering om dagen kommer imorgon. puss


Godmorgon

Godmorgon sötisar!
Vaknade runt halv 9 tiden idag, då vi tydligen hade sovmorgon idag till klockan 12.15. Fett najs! Idag händer det i alla fall inte så mycket mer än skola och sen träffa bästa felix.

Men nu måste jag fixa i ordnding mig så jag hinner med bussen som går om någon timme. puss


Grattis Agnes och Linn

Eftersom mina två bästa vänner fyller hela 16 år idag så tycker jag att dom förtjänar massa grattis! Så ett stort fett grattis till Agnes och Linn 



19 December 2011

jag älskar dig felix! 

Idag blev det du och jag. Du gör mig otroligt lycklig ska du veta, även de dagar när jag inte är på humör. puss

RSS 2.0